Malvik båtforening skal ha fokus på HMS utover høsten.

Trenger du kunnskap eller repetisjon innen brannvern, førstehjelp og bruk av hjertestarter?

Denne kunnskapen gir en tryggere hverdag på sjø og land. Minner om at hjertestarteren henger i vaktbua.

Baatbrann

Vi starter først opp med et kurs i brannvern. Kurset blir holdt av Midt Norsk Sikkerhetsopplæring som er en profesjonell HMS aktør.

Før vi starter opp ønsker vi en tilbakemelding om hvor mange som ønsker å delta. Sendt svar til sekretær Knut Bersås: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. innen 12.09.18. Det er en avgift på kr,-100 for hver deltager.

Kurset har en tidsramme på ca. 2 timer og starter kl. 18:00.

For at kurset blir gjennomført setter vi en minimums deltagelse på 15 personer! Deretter setter vi opp en dato for gjennomføring av kurset, påmeldte blir informert. Kurset blir holdt i slutten av september. Dato for Kurset er nå satt og det blir tirsdag 25 september, kl 18:00.

Kurset inneholder disse emnene:

• Brannteori.
  • Grunnleggende brannforebyggende rutiner.
  • Brann i båt, risiko ift drivstoff og gass.
  • Slukkemidler, typer og virkemåter. Hvilke typer egner seg i båt.
  • Vi gjennomfører en  praktisk slukkeøvelse på området med håndslukkemidler.