Baatbrannhommelvik3

På mandag 14 januar, ved tolv-tiden på dagen brøt det ut brann i en av båtene som lå i havna (på E-brygga).
Brannen spredde seg videre til en nærliggende båt.
Det var en stund fare for at brannen skulle spre seg videre til flere båter, men brannmannskaper fikk etter hvert kontroll på brannen og i halv-to tiden var etterslukking og sikring av området i gang.

Heldigvis var det ingen personer som kom til skade i brannen.
To båter er totalskadet etter hendelsen. Båten, der brannen startet er sunket og ligger under vann.
Den andre båten ligger nå på land ved slipp-bua. Heving og fjerning av disse båtene vil bli foretatt så raskt som mulig.

Vi har ikke fullstendig oversikt over skadeomfanget på havneanlegg, men det ser ut til at det kun er snakk om mindre skader på E-brygga.
Fullstendige undersøkelser i forhold til skader vil først være mulig etter at båten er hevet og at brygga er ryddet.

Noen av medlemmene av båtforeningen var tilstede under hendelsen og bisto der dette var hensiktsmessig og forsvarlig.