Hei alle medlemmer!

Etter en fantastisk båtsesong i år er det nå på tide å klargjøre for høst og vinter.

Høst og vinterstormene kommer garantert og da er det viktig å være godt forberedt på dette.

Om ikke dine fortøyninger er i orden vil det kunne medføre store skader på egen båt, havneanlegget og andre båter.

Har nå tatt en liten inspeksjonsrunde på bryggene og det er veldig mye bra å se, men dessverre også en god del båter som:

ikke er riktig fortøyd, har feildimensjonert tau eller er uten strekkavlastere.

•  Båten fortøyes med minimum 2 fortøyninger i baug + 2 fortøyninger akter.
  •  Bruk kvalitetstau med tilstrekkelig dimensjon og alle skal ha strekkavlastere.
  •  Fortøyningene skal strammes godt for å unngå at båten jager/rykker i båsen.
  •  Større båter skal i tillegg ha to eller fire spring for å hindre bevegelse i lengderetning.
Fortøyning   Dårligvær

Om du er i tvil på om båten din er forsvarlig sikret eller er usikker på hvordan dette bør gjøres, ta kontakt med styret eller andre i havna så får du hjelp.
Dette er i tillegg til å være ment som en vennlig påminnelse også et klart krav i henhold til våre vedtekter :

Sikkerhets- og ordensregler

Båteier skal påse at egen båt er fullt forsvarlig fortøyd og alle fortøyninger skal ha strekkavlastere, og tilstrekkelig med fendere. Større båter skal ha spring med strekkavlaster.
Etterlevelse av dette viser respekt for foreningens vedtekter, havneanlegget og andre båteiere !

Med ønske om en god høst, flott vinter og ny båtglede til neste år!

Knut Svingen
Leder Havn og Hallkomité.

Del denne siden:

Del på Facebook Del på Twitter Del på LinkedIn Del på Google+

Malvik Båtforening

Foretaksnr 991 756 779

Post og besøksadresse:

Havnevegen 11
7550 Hommelvik

Kontonr:

Bank: SMN 4218.07.50619
Vipps: 822 199

Webdesign ©2018 Web Norge. Innhold © Malvik Båtforening.