Ohms lov

Det totale strømforbruket i havna har blitt for høyt.

Dette medfører at sikringer slår ut og alle båtene blir liggende strømløse med de ulempene dette medfører på vinteren.
Slik som el-anlegget er konstruert har vi satt en grense på totalforbruk på 150 Watt til hver båt.

Gjør deg kjent med retningslinjene for tilknytting elanlegg i båthavna.
Doumentet lastes ned fra denne linken:

Vi har har jobbet i havna denne helga og elektriker har gått gjennom anlegget for oppgradering av noen sikrings-kurser som et strakstiltak.

I tillegg er det foretatt en belastningsmålig på alle båtene som er tilknyttet strøm.
Vi har sett oss nødt til å koble fra de båteiere med for høyt forbruk. Disse er kontaktet på telefon.
Vi ber videre alle båteiere som har tilkoblet strøm om å vise nøysomhet i forhold til strømforbruk og kun bruke strøm til det aller nødvendigste.
Hvis ikke total belastning på anlegget reduseres vil ytterligere tiltak måtte iverksettes.

Vi ber samtidig de som bruker strøm om å melde inn sitt strømforbruk innen 1. mars.
Dette kan gjøres på din bruker på Havneweb, eller eller til økonomiansvarlig på e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.